La guia d’estil

La guia d’estil és l’eina que ajuda a tota mena d’organitzacions a facilitar una comunicació i difusió de qualitat, a poder elaborar documents tècnics i altres materials adaptats a tasques, requisits específics, o dirigits a diferents audiències. Esdevé una eina de consulta per als gestors del projecte, així com altres agents i per participants en activitats. Les guies d’estil ajuden a homogeneïtzar criteris lingüístics, d’imatge corporativa i d’usos de la imatge, així com poden aportar protocols per a fer tant l’acció com la comunicació més clara, entenedora, diversa, i accessible.

Una guia d’estil acostuma a incloure:

  • . pautes generals per l’ús de la llengua, segons els tractaments i criteris de gènere vigents
  • . elements que defineixen el procés de redacció i que ajuden a estructurar els textos
  • . elements per a identificar visualment la procedència dels materials
  • . criteris formals per a fer ús de la imatge de manera adequada.

A continuació trobareu alguns manuals i guies que us poden ser d’utilitat per a conformar la vostra pròpia guia d’estil:

Manuals i guies de redacció i estil:

L’estil Chicago:

Material docent, redacció i criteris linguístics:

Disseny editorial: