La guia d’estil és l’eina que ajuda a tota mena d’organitzacions a facilitar una comunicació i difusió de qualitat, a poder elaborar documents tècnics i altres materials adaptats a tasques, requisits específics, o dirigits a diferents audiències. Esdevé una eina de consulta per als gestors del projecte, així com altres agents i per participants en activitats. Les guies d’estil ajuden a homogeneïtzar criteris lingüístics, d’imatge corporativa i d’usos de la imatge, així com poden aportar protocols per a fer tant l’acció com la comunicació més clara, entenedora, diversa, i accessible.
Una guia d’estil acostuma a incloure:
- . pautes generals per l’ús de la llengua, segons els tractaments i criteris de gènere vigents
- . elements que defineixen el procés de redacció i que ajuden a estructurar els textos
- . elements per a identificar visualment la procedència dels materials
- . criteris formals per a fer ús de la imatge de manera adequada.
A continuació trobareu alguns manuals i guies que us poden ser d’utilitat per a conformar la vostra pròpia guia d’estil:
Manuals i guies de redacció i estil:
- Guia de la comunicació clara (Generalitat de Catalunya)
- Guies d’estil, llenguatge administratiu,abreviatures, sigles, símbols (Varies entitats i ajuntaments)
- Manuals de redacció i estil (Compendium)
- Guies d’estil (Universitat Oberta de Catalunya)
- Com fer el llibre d’estil d’una entitat (Xarxanet)
L’estil Chicago:
- The Chicago Manual of Style Online (University of Chicago Press)
- L’estil Chicago (Universitat de les Illes Balears)
- Estilo Chicago (Universidad de Alicante)
Material docent, redacció i criteris linguístics:
- Guia lingüística pràctica 3. Disseny i elaboració de materials docents (Universitat Politècnica de Catalunya)
Disseny editorial:
- Projecte sobre disseny editorial (Universitat Oberta de Catalunya)